Khamis, November 13, 2008

kisah emakku..

hari selasa lepas, aku mengikut emak ke hospital melaka untuk menjalani pemeriksaan doktor.. emak bukannya sakit cuma ada benjolan di bawah rahang mulut emak.. seingat aku, benjolan itu memang telah lama ada.. sebelum aku berkahwin buat kali pertama lagi.. cuma dulu, benjolan itu kecil sahaja.. tapi 3, 4 bulan kebelakangan ini, benjolan itu membesar secara mendadak sehinggakan ramai yang perasankannya semasa hari raya yang lepas.. mungkin kerana itu, emak tergerak hati untuk menjalani pemeriksaan di hospital..

selasa lepas, selepas berjumpa doktor, emak terpaksa berjumpa dengan pakar bius.. di sana, emak terpaksa di ambil darah dan menjalani x-ray sekali lagi.. aku pelik kerana sebelum ini, semasa emak mendaftar di ENT, emak telah pun menjalani semua itu.. jaraknya pun cuma seminggu sahaja.. kenapa pihak hospital tidak menyimpan data secara online?? mungkin itu akan memudahkan semua pihak.. pesakit dan juga pihak hospital sendiri.. aku lihat di semua bilik ada komputer.. gunakanlah sebaik-baiknya..

hari ini, emak terpaksa pergi ke hospital semula untuk menjalani city scan pula.. dan hari ini juga doktor akan memberi keputusan bila emak akan di operate.. samada esok ataupun hari rabu depan.. bukannya operate untuk membuang benjolan itu, tapi cuma untuk mengambil sample dari dalam mulut, tekak dan dalam hidung untuk di buat kajian.. mereka sendiri belum tahu apa yang terkandung di dalam benjolan itu... apa-apapun aku doakan emak akan selamat...

6 jejak bertapak:

PUTUBAMBU berkata...

semoga mak awak cepat sembuh..dan mendapat rawatan yg sewajarnya..

jgn lupa update nanti kay...

nurdaniella berkata...

tima kasih putu... insya Allah akan ada sambungannya..

azlin hashim berkata...

Lin pun doakan mak akak cepat sihat..

azza_irah berkata...

salam nurdaniella..
tabahkan hati..sy doakan daniella diberi kekuatan ..sebab kekuatan daniella perlu utk terus kuatkan semangat mak..

salam kunjung bls..

achik berkata...

semoga mak akak cepat sembuh..

nurdaniella berkata...

tima kasih lin, azza dan achik.. semoga kita semua tabah menghadapi dugaan yang mendatang..