Jumaat, Mei 09, 2008

hotfm.menghangatkan mataku

aku memang minat betul mendengar hotfm ni.. tapi untuk seminggu dua ni, air mataku sering tumpah bila mendengar radio kegemaranku itu.. memula sekali aku nak ucap takziah buat faizal ismail dan famili di atas pemergian adam haikal iman.. sabarlah, Allah hanya meminjamkan adam buat seketika sahaja.. pasti ada sebab dan hikmah di sebaliknya.. minggu ini pula, aku sedih sebab si leya bukak topik pasal ibu sempena hari ibu pada hujung minggu ni.. bukannya aku tak suka tapi hati ini mudah benar tersentuh bila mendengar cerita2 yang sedih daripada pendengar2 yang dapat menembusi talian hotfm..

nasib baik la di ofis ni aku hanya sendirian, jadi tak kisah la kalau tetiba air mataku meleleh2 tanpa dapat di tahan lagi.. aku memang mudah merasa sebak bila menyentuh bab ibu ini.. mungkin kerana pengalaman aku sendiri dan mungkin juga sebab aku memang rapat dengan emak jadi bila mendengar kisah si wani yang telah kehilangan emak, aku sedih yang teramat..

sempena hari ibu ini, marilah kita semua menghargai ibu yang bersusah payah melahirkan kita [ingat senang ke?], kemudian menjaga kita dari baby sampailah sekarang.. walaupun kita sudah berumahtangga, sudah beranak pinak, percayalah ibu kita tidak akan melupakan tanggungjawabnya menjaga kita biarpun dari jauh.. ibu kita pasti tetap mendoakan kesejahteraan kita dan pasti tetap ingin mengetahui khabar berita tentang kita biarpun ibu kita sendiri sudah tidak sekuat dan sesihat mana.. jadi, kita sebagai anak, sepatutnya menjadikan satu rutin dalam hidup kita untuk menghubunginya setiap hari.. mengapa harus direnggangkan hubungan kita dengan ibu? walau apa jua alasannya, walau sejauh mana pun kita, jauh di mata, dekatkan di hati..

tahniah buat hotfm kerana menghangatkan sambutan hari ibu.. harap2 hari bapa pun akan sehangat ini, biarpun aku sudah tiada ayah lagi.....

2 jejak bertapak:

cahaya berkata...

isk...rindu kat mak :'(

nurdaniella berkata...

kalau rindu, baliklah selalu..
jgn jadikan kesibukan satu alasan..