Sabtu, April 11, 2009

selisih pendapat??

pernah tak berada dalam situasi sebegini ~ berselisih pendapat dengan orang2 di sekeliling kita?? memang menyakitkan hati, kann..

andainya kita berselisih pendapat dengan orang2 yang lebih muda dari kita ataupun yang hampir2 sebaya dengan kita, mungkin situasinya agak mudah.. kerana, kita boleh berdebat meluahkan pendapat masing2 tanpa ada niat untuk bersikap kurang ajar.. sekadar melepaskan segala yang terbuku di hati..

tapi, situasinya agak berlainan jika kita berselisih pendapat dengan orang2 yang lebih tua dari kita, kann.. bila kita berdiam diri dengan niat tidak mahu melawan, dikatakan tiada berperasaan.. ataupun lebih memedihkan hati, dikatakan pekak.. tapi, bila kita meluahkan pendapat, dicap kurang ajar pula.. serba salah kann.. jadi, apakah langkah yang sebaik2 nya?

7 jejak bertapak:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Mungkin diam lebih afdal..
Diam jer kak..
mcm LOL..
hakhak..

Buat cam biasa. Kelak dier pun mesti bengang..
Tak berbaloi nak layan karenah org2 yg xbetul. Paling menyakitkan bila kita xbuat aper, dia bising2 xtentu pasal..

Better kita biarkan dia..
Biarkan dia dengan labu-labunya..

aihh.. aku yg luah rasa nie.
ngeeeeee

kakyong berkata...

salam nurdaniella,

kita ni memang tak leh nak puaskan hati semua orang.. kakyong suka buat derk & buat tak tau jer.. biorle dia rasa dia pandai.. sbb tak selama2nya pendapat dia betui.. tiba masa nya dia akan termalu sendiri...

@cu SaYaNg berkata...

diam ada lah sebaik2 perkara bila berlaku keadaan mcm nie...acu setuju dgn LOL ;-)

arryani berkata...

Biasanya org lebih berumur dari kita jarang nak kalah, walaupun dalam hati dia kekadang mengakui jugak kesilapan tu.

Nak tak nak, kena bersangka baik aje padanya. Dan buat aje kerja2 kita macam biasa. Hati pun tak sakit...kerja pun berjalan...

Love you....

Uncle Lee berkata...

Hi Nurdaniella, life can be confusing....here no entry, there no entry, ha ha. Lee.

chekdenoor berkata...

Nur....chekdee selalu berselisih pendapat dengan mak dan adek perempuan chekdee...... kekadang dan selalunyer ianyer membawa kepada rajuk yang berpanjangan.....chekdee yang selalu merajuk...... chekdee boring betul dengan mereka berdua tu........ kekadang chekde pernah juga terfikir....... bila mereka ini akan pergi yang tidak mengganggu emosi chekdee....

Mereka ini selalu membuatkan chekdee terasa seperti....chekdee inilah anak durhaka...... chekdee inilah anak yang tak berguna....dan mereka ini juga selalu canangkan hal ini keseluruh kampung...... so..... boringkan....

Surga dibawah tapak kaki ibu....tapi...kalau ibu kita selalu jer buat sesuatu yang tak sepatutnyer dilakukan oleh seorang ibu....then bagaimana ya.......

nurdaniella berkata...

LOL, memang biasanya akak diam jer tapi kelmarin tu rasa tak dapat tahan lagi dah.. terlepas jugak..

kak yong, huhu.. moga lepas ni akak akan lebih sabar..

acu, ok.. terima kasih yer..

arryani, tu la pasal.. asyik nak menang jer.. sekali sekala akak pun nak menang jugak.. huhu..

uncle, hehehe.. do you mean the signboard?? its surely confusing.. hehe..

kak chekdee, akak jer yang faham situasi saya ni.. huhu.. terseksa kan hidup macam ni.. rasa macam susah sangat nak dapat keberkatan dari mak tu.. bila tersilap sekali, hilang sepuluh kebaikan kita.. susah sebab kena sentiasa puaskan hati mak.. macam akak kena berdepan dengan orang2 kampung bila balik kampung jer.. macam saya ni, memang hari2 kena mengadap muka jiran2.. malu sebab mak cuma cerita keburukan kita jer.. yang baik2 tu tak pulak nak diwar-warkan.. rasa macam saya ni jahat sangat la pulak..