Isnin, April 13, 2009

tutup kes..

mulai dari saat dan ketika ini, aku tidak akan lagi bercerita tentang manusia yang ku panggil adik.. kerana apa?? kerana bercerita tentang dia, seolah2 aku menepuk air di dalam dulang.. percikannya terkena muka aku sendiri.. malunya akan aku rasai.. bercerita tentang dia, seolah2 membuka pekung di dada aku sendiri.. biarpun antara aku dan dia, seperti langit dan bumi..

jadi, mulai hari ini, tiada apa lagi yang perlu aku ceritakan tentang dia.. dan aku tidak perlu memeningkan kepala memikirkan pasal dia.. pilihan di tangan dia.. siapalah aku untuk menentukannya..

16 jejak bertapak:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Kak?
whts goin on?

Air dicincang takkan putus, kak..

**LOL pun 'adik' jugak.
huhu..

arryani berkata...

LOL

akak punkira adik dia jugak...heheheh.


K Nurdaniella

Knape smpi mcm tu skali?

Tapi, jgn risau-risaukan diri. dia akan dapat pengajaran juga nanti. Cuma mungkin masanya blum sampai...

nurdaniella berkata...

LOL, bukannya apa.. bosan la bila dipersalahkan.. konon2 tak jaga maruah adik.. huhu..

arryani, tu la.. entah2 dia tengah bersukaria, akak pulak yang sakit2 kepala pikirkan dia..

kayteeze berkata...

Serahkan pada yang Maha Kuasa....Muda2an dia akan diberi hidayah...

LotsOfLove-Pearls berkata...

LOL seolah dapat merasakan apa yg kak rasa..

Banyakkan berdoa kak.
Adik akak pasti berubah..
seperti kata Kak Tie..
Banyakkan sebut namanya..
Gerak hatinya pasti mengingatkan dia kepada family.

@cu SaYaNg berkata...

insyaAllah kak daniel,satu ari nanti dia akan sedar dgn semua kesalahan yg dia dah buat...

apa sekali pun,dia tetap adik akak.bak kata LOL air dicincang x akan putus...kita yg jauh nie hanya mampu berdoa semoga dia sedar & insaf....

en_me berkata...

biasalarr tewww.. lidah lagi tergigit kannnns

chekdenoor berkata...

Memang benar..air dicincang tak akan putus ..... cumanyer ....kalau dah banyak sangat masalah yang timbul dikalangan ahli keluarga..... adalah lebih baik jika...kita jarakkan sikit perhubungan itu.

Bak kata perpatah....jauh....bau bunga...dekat...bau tahi.....

Bagi kita yang menghadapi masalah kekeluargaan ini....kekadang nak cerita pun susah...... hanya kita yang melaluinyer faham keadaan ini ........

Bagi chekdee.... banyak perkara sekarang ini ...between chekdee dengan mak....chekdee nak diam jer ....berdoa jerlah...biar ALLAH beri dia kesedaran untuk berubah ...sebab ....bila chekdee bercakap dengan mak...adek-adek kata chekdee ni asyik nak marah mak jer....so..... chekdee dah bertekad...nak diam jer...... dan jarak kan diri.

13may berkata...

hmmm...bagus la begitu :)

kakyong berkata...

salam Nurdaniella
kadang2 mendiamkan diri ade juga baiknyer.. lagipun dia bukan budak kecil lagi nak kita kepung.. same case to adik kakyong.. ckp byk pun, kita juga kena.. la ni senang dok diam2, jaga anak2..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Hye Kak..
Datang kat blog LOL k.
Amik Award ChanteQ..
Hehe..
Gud day Kak.

nurdaniella berkata...

kak tie, betul cakap akak tu.. sekarang ni kami pasrah jer..

LOL, huhu.. mungkin hati dia dah sekeras karang di lautan.. tiap2 malam mak buat sembahyang hajat.. moga2 dibukakan pintu hati dia..

acu, entah bila hari itu akan tiba..

en_me, ni bukan takat gigit lagi nih.. dah tahap kunyah gitewwww..

kak chekdee, betul cakap akak.. jauh bau bunga.. sebab tu, suami ajak cari rumah lain.. biar kami ni pun berbau bunga di hidung mak.. huhu..

13may, huhu..

kak yong, ye la.. kekadang tu rasa malas sangat dah nak layan semua tu.. baik kita tumpukan pada famili sendiri..

LOL, award?? terima kasih daun keladi..

kakyong berkata...

Nurdaniella,
kakyong dulu masa belum kahwin, selalu ajer ade yg tak kena.. apa yg dibuat semua nyer tak kena.. kemudian masa umur 29 kakyong pindah dok bujang menyewa dgn kawan2..
bila kakyong dah jauh, baru dia tahu, selama ni kakyong ni le yg jadi tukang kemas rumah, tukang basuh segala.. walopun hari2 balik kerja dah malam hari.. rumah mak selalu lah kemas.. bila kakyong takde... hmmmm....
memang elok pindah/jauh dari mak jika untuk kebaikan.. kakyong masa buat keputusan nak pindah tu memang serba salah, tp sebab kwn2 sokong, beri input2 yg positif.. (bukan kita nak melawan, kita cuma ingin kan kehidupan yg aman damai, tak nak gaduh2/marah2 ni... sakit jiwa tau...!!)

nurdaniella berkata...

salam kak yong, betul tu.. dok serumah ni, lebih banyak busuk dari wanginya.. kekadang, bila dah geram sangat tu, anak yang jadi mangsa.. huhu.. biasanya mak marah anak sindir menantu.. ni, marah anak sindir mak.. saya pun rasa, selagi dok serumah ni, lebih banyak dosa yang dikumpul.. susah nak dapatkan keberkatan macam ni..

fazemy berkata...

Takpelah kak. jgn diceritakan sangat. makin dicerita makin ada hal akan diungkit. biarkan dia berlalu..smoga satu hari nntia adik akak tu akan kembali dgn penuh kesalan. mudah2an. Akak seorg yang tabah.

nurdaniella berkata...

emy, akak pun harap begitu..