Rabu, Disember 17, 2008

air mata yang berguguran..

tak pasal2, air mataku gugur pagi2 ni.. ni semua gara2 baca n3 kat blog azza la ni.. kalau nak tau, masuk la blog dia.. http://sedetikhati.blogspot.com/ .. sedih tau..
entah kenapa, aku ni sensitif betul bila ada yang bersangkut paut ngan 'emak' ni.. tak kisah la, tengok drama ke, baca buku cerita ke.. air mata memang mudah menitis.. mungkin sebab aku anak perempuan yang sulung dan aku sendiri dah merasai pengalaman menjadi seorang ibu, jadi aku lebih memahami perasaan seorang 'emak'.. dan itu yang membuatkan aku lebih rapat ngan mak.. lagipun, aku duduk ngan emak..

dan mungkin juga sebab aku dah kehilangan ayah sejak umur aku 10 tahun lagi.. dah 26 tahun la aku hidup tanpa ayah.. terkadang tu, rindu jugak ngan ayah.. aku ingat lagi, masa tu aku duduk kat asrama anak yatim kat sungai udang.. korang ingat tak cerita 'sayang anakku sayang'?? lakonan aziz m.osman ngan adiknya, zul.. cerita tu memang sedih giler.. bila sampai scene yang ayah dia meninggal sebab kena hempap pokok tu, semua budak2 yang tengok tu menangis.. tapi, tak leh lawan aku nyer tangisan.. sampai mengugu-ngugu aku nangis.. punyalah sedih.. padahal masa tu aku baru 12/13 tahun.. bengkakla mata esoknya..


dan sekarang, air mata aku gugur lagi.. sedih, sayu..

14 jejak bertapak:

sultan berkata...

kalo cite pasal mak mmg sume org akan sedih...

nurdaniella berkata...

huhu.. hanya orang yang tak de perasaan jer yang takkan sedih..

anntaj berkata...

menangis dapat melepaskan segala-galanya...
tapi ada org kata kat saya, jangan menangis sb simpanlah airmata tu dulu kerana hari esok kita akan menangis lagi...

kak nurdaniella pernah dengar dialog ini kan dr kenalan kat dlm dunia blog ni..:)

nurdaniella berkata...

setuju ngan anntaj.. menangis dapat melepaskan segala-galanya.. rasanya kalau dah sedih tu, memang dah tak dapat nak simpan2 lagi.. tak sempat nak simpan dah keluar dah.. hehe..

arryani berkata...

Kak, saya kalau cerita pasal mak ni kurang sikit sedih sebab mak saya kuat buat lawak. Pelik ke bunyinya??

memang betul...mak saya kuat berlawak. Melatah pulak tu. Saya beruntung masih ada mak.

Tapi...bila cerita bab Ayah...Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Nangis tak berhenti sbb dia dah tak ada..

@cu SaYaNg berkata...

kak...
sedih nye baca...
i'm touched..

nurdaniella berkata...

arryani, kita serupa.. dah tak de ayah.. dulu, akak ni anak manja ayah, sampai ayah panggil akak, darling..

acu, akak pon sedih.. huhu..

en_me berkata...

sodeyyy kannns..

LotsOfLove berkata...

isk.. isk..
ek, lupa ketuk pintu..
huuh..
sedeynyer..
aku lagi sedey coz mak, ayah dah pegi lama dah..
rindunyer kat dorang..
aku ada jer kisah pasal hidup aku tapi xkesampaian nak upload..
kalau terasa nak nangis, nangis jer.. nangis best.. kalau tahan2, hati banyak sakit.. ada jer airmata tue.. hikhik..

nurdaniella berkata...

memang sedih en_me itteww...

lotsoflove, luahkan jer semuanya di blog tu.. biar terhurai segala yang terpendam..

LotsOfLove berkata...

nnt kak plak asyik nangis jer.. huhu..

nurdaniella berkata...

huhu.. jangan la buat sedih2 sangat.. nanti banjir lak..

azlin hashim berkata...

Aduh.... ni nape citer sedih... jgn ar sedih.. ni yg nak balik kg nih....

nurdaniella berkata...

huhu... rindunya nak baca komen dari lin.. dapat gak yer masuk blog...