Khamis, Disember 04, 2008

mahalnya rezeki dia..

masuk bulan ni, dah dekat 4 bulan suamiku tak bekerja.. tanam anggur jer la.. dah banyak tempat dia pergi interview tapi jawapannya semua sama.. tunggu panggilan.. tunggu punya tunggu, hampeh.. langsung tak de jawapan..

baru2 ni, dia ada dapat tawaran dari seorang kenalan.. abang tu rekomenkan suamiku kerja kat syarikat tempat dia bekerja.. apalagi, berbunga sedikit hatiku sebab yakin dia akan di terima bekerja di situ.. esok paginya, dengan semangat yang membara, suamiku pergilah ke syarikat tersebut.. mereka bersetuju untuk mengambil suamiku bekerja dan diarahkan untuk memulakan tugas pada 1hb Disember.. lega betul hati aku ni.. ye la, mana la cukup dengan gajiku yang seciput tu.. zaman sekarang ni zaman duit..

tapi, kerianganku tidak berpanjangan.. esoknya, suamiku dapat panggilan dari syarikat tersebut.. mereka mengatakan yang boss mereka dah masukkan orang lain untuk mengisi jawatan yang sepatutnya diberikan pada suamiku.. aduuuh... pedihnya hati.. tapi bak kata orang2 tua, betapa berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.. kalau aku kecewa, suamiku pasti berkali2 ganda kecewanya..

tak pe la, kalau dah memang bukan rezeki kita, dah sampai ke mulut pun boleh terlepas.. mungkin ada hikmahNya di sebalik semua ni.. bersabarlah hati...

9 jejak bertapak:

sultan berkata...

mungkin sbnrnye ada keje yg lebih baik tgh tggu dia...

nurdaniella berkata...

akak harap pun macam tu jugak..

en_me berkata...

"walau sesulit mana pun masalah yang dihadapi, sentiasa tabah dan senyum sokmo" ..

nurdaniella berkata...

hehe.. macam pernah ku dengar ayat itu, tapi di mana ya..

PUTUBAMBU berkata...

sabar ye daniella..
jgn putus berdoa pada Allah..

mungkin ada sesuatu yg lebih baik menanti dia nanti...

fikirkan yg terbaik ye..!

nurdaniella berkata...

itulah yang selalu dipohonkan.. thanks putu..

erisya nor berkata...

nurdaniella..

teruslah doakan suami agar dapat kerja yang lebih baik. Dulu, erisya pun diuji begitu. Kemudian kami suami isteri constant buat solat dhuha ..alhamdulillah murah rezeki.

Unrestmind berkata...

hye salam...u sbr ek..i tau perasaan u cmner..utk makluman u byk kes2 penceraian kt mane2 pn sbb faktor ekonomi...so,u sbr n sbr..insya allah adela rezeki u all..bubye

nurdaniella berkata...

erisya, tima kasih di atas pandangan tu.. mudah2an kami dimurahkan rezeki.. buat unrestmind, mujurlah kami dah sama2 matang.. lagipun ini perkahwinan kedua buat saya.. mudah2an jodoh kami berpanjangan.. ini semua dugaan..