Khamis, Mac 26, 2009

antara sakit dada dan demam..

pagi ahad lalu, bangun jer dari tidur, terasa dadaku agak sakit.. terasa seperti mencengkam2 dari dalam.. tapi, aku masih boleh bertahan kerana rasa sakit itu datang sekali sekala.. tapi, bila bangun pada pagi isnin, rasa sakit itu semakin teruk.. setiap pergerakan yang aku lakukan, pasti akan menimbulkan rasa sakit di dada.. sampaikan nak gosok gigi pun terasa mencengkam dada..

pergerakan menjadi sedikit perlahan kerana nak mengawal rasa sakit.. berjalan pun dah terasa macam wanita melayu terakhir.. penuh kesopanan.. ye la, bila terhentak sikit pun dah menangkap sakit di dada.. huhu.. seksanya rasa..

lepas waktu makan, aku nekad pergi ke klinik kerajaan yang berhampiran kat ofis aku ni.. pucat sekejap muka aku, bila doktor mengarahkan aku buat pemeriksaan ECG.. doktor pulak menunjukkan reaksi yang agak mencemaskan bila aku kata dada aku sakit.. aku pernah tengok aiman kena buat ECG ni.. sekarang giliran aku pulak.. tapi, syukurlah hasil pemeriksaan ECG tu, dada aku ok jer.. doktor bagi aku ubat buang angin.. dan syukur sekali lagi, aku dah sihat.. mungkin jugaklah dada aku tu masuk angin..

malamnya, badan aiman pulak agak panas.. menyusu pun sikit jer.. bila aku suruh dia habiskan susunya, dia jawab, demam.. hehe.. dah pandai dah anak aku ni.. dia kena selsema dan juga batuk.. mujur esoknya, aiman kena buat check-up kat klinik desa.. jadi, dapatlah mintak ubat untuk batuk dan selsema.. tapi, aiman ni susah benar nak bagi makan ubat.. kalau paksa dia minum, pasti dia akan keluarkan semula ubat tu.. every single drop.. cewah, speaking pulak.. cuma sekali jer ubat tu berjaya sampai ke perutnya.. itupun sebab aku bagi masa dia tengah tidur.. hehe.. hidung dia kan tersumbat.. jadi, dia tidur dengan mulut yang terbuka.. aku tuanglah ubat tu sikit2.. berjaya jugak la aku..

16 jejak bertapak:

en_me berkata...

jahatnyerr mama ittewww.. ahakss

LotsOfLove-Pearls berkata...

syukur ar kak dah sihat..
hopefully aiman pun sama..

makan ubat ye kak..

nurdaniella berkata...

salam en_me, hehe.. terpaksa gitewww...

LOL, hmm, aiman jer yang masih kurang sihat..

Tie berkata...

Kak tie dulu, kalau nak bagi makan ubat kat budak2 tu, siap sediakan upah.. gula2, cokelat atau buatkan air manis seperti milo utknya.. Jadi bila dia makan ubat terus minum milo atau hisap gula2.... Tapi aiman tu kecik lagi kan..?? Moga2 cepat sembuh ...

Uncle Lee berkata...

Hello Nurdaniella, regret read you not well. You seen the doctor?

May I suggest you buy Chinese Green tea, minum 3 to 5 cups a day....good for health. Check it out.
Here's hoping you are okay today.
Best regards, Lee.

SRISUFI berkata...

Salam Nur,

Aduhh, saya pun demam. Demam2 sempat lompat2 ke blog org. Cuti nye pasal ni.


salam kenal, saya follow k.

kakyong berkata...

salam Nurdaniella..

harap2 dah sihat.. nanti jemput ke blog Catatan Ibu, amik award & hadiah.. award jer, takde tag... :D

arryani berkata...

Sakit sikit tak apa. Sakit slalunya dapat dekatkan diri kita lagi dgn yg maha Pencipta. Betul tak?

Sakit juga dapat menyedarkan diri kita dari terus alpa.

Yang pasti, sakit penghapus dosa andai kita bersabar mengharunginya

chekdenoor berkata...

chekdee pun selalu gak sakit angin kat badan...... kekadang terasa macam terkena sakit jantung...bila angin tu naik kedada.......

hb chekdee kata...yang hairan tu....orang melayu jer yang ada sakit angin ni....hmmm...iya ker.... cam tak caya lah pulak.....

naz ilyn berkata...

anak sy lagi susah makan ubat semuanya... baran kalau nak kasi makan ubat kena kasi upah dengan roti panjang hehehe... baru nak makan.

fazemy berkata...

Salam kak daniella..lama tak dgr khabar..smoga cepat sembuh...aiman pun..

@cu SaYaNg berkata...

hi kak daniel
lama acu x menjenguk blog akak
akak dah sihat ke?
aiman?
semoga both of u cepat sihat ye

nurdaniella berkata...

kak tie, tu la, aiman kecik lagi.. umpankan dengan coklat, terus nangis nak coklat jer.. ubat tetap tak nak.. huhu..

uncle lee, thanks for your suggestion.. i'm okay now.. but, i'll follow your advice.. thanks..

sri sufi, salam kenal juga.. terima kasih sebab sudi follow..

kak yong, terima kasih yer.. nanti saya ambil.. asyik lupa jer la..

arryani, betul tu.. sakit dapat menghapuskan dosa2 kecil.. huhu..

kak chekdee, mungkin sebab pemakanan tak?? nak2 bila kita dah beranak pinak ni, kann.. mudah bebenar kena angin ni.. kena minum jamu lebih la kak..

naz ilyn, huhu.. memang sakit hati tau.. kekadang tu, dapat sumbatkan semua tapi dia luahkan balik.. hiiii.. geram tul..

emy, alhamdulillah.. dua2 pun dah sihat..

acu, sihat dah.. thanx yer..

sakurasa 2 berkata...

harap nur n aiman dah sihat

LotsOfLove-Pearls berkata...

Dah ble update blog kak..
aiman kan kat umah
huhu..

nurdaniella berkata...

sakura, terima kasih yer..

LOL, huhu..