Jumaat, Mei 22, 2009

antara si mozilla dan si IE..

baru aku tau rupanya antara si mozilla dengan si IE ni serupa tapi tak sama.. diorang serupa sebab jadi pengantara untuk kita masuk ke dunia internet.. tapi tak sama sebab cara diorang berbeza.. huhu..

kalau sesiapa yang guna si mozilla ni untuk masuk ke blog aku, sakit mata la alamatnya.. kenapa?? sebab font aku akan jadi lebih kecil daripada biasa.. tapi kalau nak download apa2, si mozilla ni bagus.. sebab dia lebih pantas dan cekap..

tapi, aku lebih sayangkan si IE ni.. sebab blog aku nampak lebih cantik dan kemas kalau dalam IE.. mata pun tak sakit.. aku pelik la.. naper ar si mozilla ngan si IE ni tak saling bantu membantu untuk mengurangkan kelemahan masing2, kann.. barulah kita sebagai penggunanya betul2 puas hati.. ngeee...

6 jejak bertapak:

sakurasa 2 berkata...

wah dah lama tak singgah sini
dah banyak perubahan....
kita mungkin sama kot mozilla!!!!

Unknown berkata...

salam nurdaniella
kakyong duba mozilla.. kalo IE slow & lembap.. lagipun mozila lebih selamat, at least 90% selamat dr serangan virus..

chekdenoor berkata...

wah...canteknya blog ni..... chekdee suka yang warna ni..... kali ni ambik kat mana pulak..... ni cam tak hilang photo kat tepi kan..... sare dgn chekdee....

Dearie Pearls berkata...

LOL Love Mozilla..

Huhu..

Memasing ader kekurangan dan kelebihan..

Hehe..

Happy day Kak.

qaseh berkata...

apa-apa pun qaseh lebih sukakan IE.

dua2 ada kelebihan dan kekurangannya.


salam sayang

nurdaniella berkata...

sakura, huhu.. ingatkan dah tak sudi nak masuk rumah kita.. akak sekali sekala jer pakai mozilla.. time bila IE merajuk..

kak yong, ye la, kann.. IE ni ada lembab sikit.. lahir tahun kura2, kot..

kak chekdee, nanti saya masuk kat rumah akak yer..

LOL, hehe.. adik la yang telah menghasut akak untuk menduakan IE..

cahayaqaseh.. kita serupa..