Selasa, Mei 05, 2009

kisah emakku X..

pejam celik pejam celik, dah hampir sebulan lebih emak dok kat hospital.. sesi radioterapi mak pun dah nak hampir selesai.. hari khamis ni, adalah hari terakhir mak buat radioterapi tu..

syukurlah sebab mak dapat bertahan sehingga ke akhir sesi.. walaupun mak selalu merungut tentang mulutnya yang sakit, tapi sekurang2nya, mak masih kuat.. mungkin mulut mak sakit sebab tembakan laser tu hampir dengan kawasan mulut mak.. sebab tu la, dalam mulut mak jadi menggelembung2.. sabar la mak yer..

harap2nya, sel2 kanser tu benar2 mati.. doktor kata, kalau sesi radioterapi ni gagal membunuh sel2 kanser tu, mungkin mak kena buat kimoterapi pulak.. huhu.. lagi la teruk kesannya nanti.. apapun, aku harap mak akan pulih dari sakit mulutnya tu dan juga dari kanser..

8 jejak bertapak:

arryani berkata...

Kesannya memang teruk. Kalo wat kimo lagilah...sampai nak gerakkan mulut pun tak boleh. Saya tau, sebab saya ada terbaca dalam majalah.

Masa tu, bila mak akak merengek, memang patut..Jadi kalo boleh layan aje kerenahnya..Selagi dia masih ada. Maafkan saya cakap perkara ini. Tapi ini kenyataan yang kita kena terima. Bila orang tua dah mula sakit-sakit. Dia akan menjadi lebih sensetif dan macam-macam. Percayalah, tuhaan tak kan uji akak sekiranya akak tak mampu...

Memang kena banyak bersabar sikit.

Saya doakan segala dugaan yang datang kepada akak dipermudahkan. Setiap dugaan itu ada 'nikmatnya' juga...

Love you always.....

kayteeze berkata...

Terharu gak, bila baca kisah mak Nur ni.. Bila mak kita sakit, kita pun rasa macam nak sakit gak.

Layanlah mak tu dengan ikhlas, redha dan penuh kasih sayang. Ini dugaannya dan kita gak. Esok2 entah apa pula dugaan kita di masa tua..

Moga2 emak Nur terus tabah, dan Nur terus kuat menemaninya melalui saat2 getir ini...

ubey berkata...

mmm. i doakan mak u selamat. my mom munggu lepas pun pembedahan but just nk buang breast lump. still not a cancer. apapun. sy sgt2 bersimpati. kuatkan smgt ek

naz ilyn berkata...

salam...
dari pengalaman sy... sy rasa bertuah dapat menjaga ibu yang sedang sakit bukan sekadar membalas budi tapi tanggungjawab kita...

LotsOfLove-Pearls berkata...

Dear Kak..
Kak anak yang baik..

Semoga semuanya baik2 saja kak..
Harap sel2 tu mati ar..
Alangkah baiknya jika mak xperlu jalani Kimo plak..

papun, kami doakan mak cepat sembuh..

kuIna LadyInRed berkata...

berdoalah moga dia cepat sembuh...

sy terharu & terbayang klu sy ditempat anda... tak terkata..

@cu SaYaNg berkata...

semoga mak kak daniel sembuh tanpa perlu menjalani kimo...perit nk lalui kimoterapi tu...

nurdaniella berkata...

arryani, huhu.. memang kena tingkatkan kesabaran.. bertingkat2.. mak ni bila sensitif, mudah sangat nak marah2..

kak tie, kalau boleh memang nak alihkan sakit tu pada kita.. huhu.. sebab saya rasa saya lebih tabah dari mak..

ubey, terima kasih yer.. sama2 la kita menjaga mak kita..

naz ilyn, akak cuma harap akak diberikan kesabaran yang berlipat kali ganda dalam menjaga mak..

LOL, terima kasih dik..

kuIna, semoga mak cepat sembuh.. Aaamiiiiiin..

acu, tu la pasal.. sedangkan buat radioterapi ni pun mak dah komplen, ni kan pulak nak buat kimo..