Selasa, Mei 19, 2009

cerita kelentong..

ni kisah masa aku dalam tingkatan 1 ataupun 2.. tak ingat la.. hehe.. macam dah tua sangat pulak rasanya..

masa tu, aku baru balik dari kampung.. biasa la kalau dok kat asrama tu.. tiap2 hujung bulan memang wajib balik rumah.. macam biasa, setiap kali balik dari rumah tu, mesti banyak cerita yang nak dikongsikan bersama.. kakak2 senior aku masa tu suka sangat cerita pasal kena usik dengan budak2 lelaki.. biasa la, anak dara tengah naik.. tapi, anak dara dulu2 tak sama dengan anak2 dara sekarang nih.. masa tu, kita belum advance sangat macam sekarang ni.. dulu, baru kena siul dengan bebudak lelaki, dah rasa seronok.. hehe.. ala, setakat kena usik2 macam tu je la.. tak la sampai nak berdating2 tu.. oleh kerana aku masih budak sangat lagi masa tu, jadi aku tak de la kena usik dengan sapa2 pun.. tak de orang yang berkenan.. aku cuma jadi pendengar yang setia jer la.. tapi, entah macam mana, pada suatu ketika, boleh timbul idea kat benak aku untuk mereka satu cerita.. cerita yang sengaja aku reka untuk membuatkan kakak2 senior tu rasa jeles.. hehe..
aku pun bercerita la tentang bagaimana seorang abang ni nak belanja aku minum.. lokasinya kat bandar hilir.. 20 tahun lepas, bandar hilir tak de la maju sangat macam sekarang ni.. masa tu mahkota parade pun belum ada lagi.. apatah lagi dataran pahlawan tu semua.. sambung cerita aku balik.. lepas kami minum2, aku pun jalan2 dengan abang tu kat tepi padang pahlawan tu.. abang tu berminat nak jadikan aku ni adik angkatnya.. masa aku cerita tu, kakak2 senior ni dah melopong sebab teruja sangat.. bila aku tengok diorang seronok, aku lagi la seronok bercerita.. hehe.. jahat aku, kann..

nak menamatkan cerita tu, aku pun reka lagi.. sambil berjalan2 tu, aku tertendang tong sampah yang ada kat tepi padang tu.. yang peliknya, bunyi tong tu macam ni, kelentong kelentong kelentong.. hehe.. mana2 yang cepat tangkap maksud aku tu, tergelak sakan la.. mana yang lembab tangkap tu, terlopong lagi.. hahaha..

14 jejak bertapak:

Lee berkata...

Hello Nurdaniella, Banda Hilir is in Malacca, right?
Near the padang, opposite the seafront.
Enjoyed reading your memories.
You keep well and have a nice day, Lee.

Tanpa Nama berkata...

Wakakak, aku tak tau sape yg kena kelentong...dorang ke aku? hahahah

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha.... ni memang betul2 kelentong !!

Dearie Pearls berkata...

Wakakakaka Kak.

bijaknyer kelentong...

Hahaha..

Nak belajar dr akak jugak ar..

hehe..

Unknown berkata...

salam nurdaniella,

amboi .. pnadai nyer kelentong....

yer la masa tahun 1989, masa kakyong form 5 dulu.. bandar melaka takde le advance cam skrg ni... kalo dulu leh round 2,3 kali bandar melaka.. la ni rasanyer mau sesat timur barat...

maza berkata...

wakakaka.. ekau memang jahat la.. hehehe

pandai ambik perhatian yea.. hehehe

wah! rumah pink ini lebih ceria nampak. elok lah tu. dari rumah itam gelap gelita iteww.. hehehhee

nurdaniella berkata...

uncle lee.. you're right but now the sea is not infront the padang anymore.. bandar hilir is much different now..

arryani, kiah kiah kiah..

kak tie, hehehe.. tak sangka boleh reka cerita tu..

LOL, ngeee.. tak yah la belajar benda2 macam tu.. masa tu, idea tu tetiba jer muncul dalam kepala otak ni..

kak yong, hehe.. ye la, dulu rasa melaka ni kecil jer.. dari bus station lama tu boleh jalan kaki sampai bandar hilir.. sekali air bah, sekali bandar melaka berubah.. huhu..

maza, huhu.. terima kasih..

nita berkata...

hai beb.. salam ziarah..
haa kalo nak tukar sumerr font..

petama2nyerr.. sila donlod ehh html tu dulu.. kang mcm kita.. godek2.. terus sumerr ilang..

pastu kanss.. kat html tu cari sumerr perkataan "FONT"

pehtu tukar jerr font tu yang font yg kita suka..

cuba ekkk..

Dearie Pearls berkata...

Hye dear kak...
aku nampak sis nita around..

hye sis nita..
baru ader hati nak kenalkan korang tp xper ar..
dah berkenalan..
hehe...

dik rindu kak juga...
agak terisi masa hari ni kak..
2moro v chat k..
sayang kakak..

nita berkata...

lupa lak..

apa jerr yg ada perkataan FONT.. FONT FAMILY ke kanss.. haa tu sumerr tukar ehh..

nita berkata...

LOL,
hehehe! haaaa.. tadi kan nur ni minta tulun akak cara2 nak selaraskan font..

wooo.. xpe tu dik.. alaa.. akak sentiasa aderr kat blog tu.. hehehe! kalo ilang tu kekadang cuti kecemasan..

nita berkata...

nur.. kalo tak blehh, bagitaww kita ehh.. kita sedia berkhidmat.. huhu :)

nita berkata...

nur.. nur punyerr template amik dari mana? dari blogger ke atau pyzam ke atau web lain..

kita dah try dah.. kalau layout template yang blogger sediakan jerr leh tukar2 font.. kalau dari pyzam atau web lain, font byk yang tak leh tukar..

kita guna layout standard dari blogger.. dari situ baru leh tukar.. tukar gambar background ke.. tambah column ke..

nurdaniella berkata...

nita, huhu.. dah puas dah akak godek2.. tak berjaya jugak..

LOL, hehe.. adik lambat seminit jer.. font kat blog nita yang membuatkan kami berkenalan.. ngeee..

nita, patut ar tak leh tukar 'ek.. kena guna template blogger rupanya.. tak pe ar.. lain kali leh tukar..