Sabtu, Mei 30, 2009

syukur, segalanya lancar..

syukur pada Allah kerana memudahkan segala urusan aku.. dan terima kasih pada teman2 yang sama2 prihatin..

pagi semalam aku bertolak dari rumah kira2 jam 7.15 pagi.. aku tumpang kereta teman baik suami aku.. kebetulan dia ada meeting kat bukit jalil.. dia kerja di majlis sukan negara kat daerah jasin.. mujur dia sudi tumpangkan kami anak beranak.. selepas hantar dia kat kompleks sukan negara kat bukit jalil tu, kami teruskan perjalanan ke IJN ngan kereta dia.. sampai kat IJN kira2 jam 9.25 pagi..

biasanya urusan di IJN mengambil masa kira2 dua jam atau lebih.. tapi semalam, ada 2 perubahan besar di IJN.. pertamanya, klinik paediatrik nyer dah berpindah ke tempat baru.. lebih luas dan lebih selesa.. biasanya, kalau di tempat lama, memang sesak.. sampai ada yang terpaksa berdiri semasa menunggu giliran untuk berjumpa doktor.. sekarang ni, dah selesa yang teramat.. nampak macam tak ramai jer pesakit2 nyer..

ke duanya, masa aku sampai tu, nombor giliran yang tertera kat atas pintu bilik doktor tu adalah 5102.. dan nombor giliran untuk aku pulak ialah 5104.. huhu, seronoknya aku.. biasanya aku dapat selang 30 ataupun 40 dari nombor yang sedang tertera.. satu perubahan yang amat2 ketara, kann..

dan buat pertama kalinya juga, aiman dapat rawatan dari seorang doktor berbangsa arab.. huhu.. aku tak tau la dari negara mana.. bila dia tanya, sihatuka?? aku jawab la, aiman demam.. tetiba nurse tu cakap, dia tak faham kak.. hehe.. tersipu2 aku.. aku pun speaking la, kata aiman ni dah seminggu demam.. dia cuma angguk2 jer.. pastu dia tanya lagi, sihatuka?? rupanya maksud dia tu, dia nak tau aiman ni aktif ker macam budak2 normal.. huh, masalah jugak la kalau dapat doktor macam ni.. tak dapat nak melebarkan perbualan..

dan urusan aku di IJN selesai kira2 jam 10.25 pagi.. satu jam jer masanya.. kalau dulu2, selagi belum pukul 12 lebih, selagi tulah aku tercongok jer kat kerusi kat klinik paediatrik tu.. kekadang tu sampai aiman tertidur2.. keluar dari IJN, kami pergi semula kat kompleks sukan negara tu.. belum habis lagi rupanya meeting member suamiku itu.. dia pun siap suruh kami pergi merayau dulu.. hehe.. apalagi, peluang keemasan ni.. kebetulan dekat2 situ ada shopping complex.. ngeeee..

endah parade, tu la tempat yang kami tuju.. memang pun aku nak beli barang2 sikit.. so, dah terlanjur tu, kami beli la apa yang patut.. kalau nak di bandingkan harganya dengan kat melaka, aku rasa kat sini lebih murah kot.. adalah kurang seringgit, dua.. ok la tu, kann.. selesai jer kami shopping, member suamiku pun telefon.. urusan dia pun dah selesai.. ngam2 jer timing nyer..

aku sampai kat rumah kira2 jam 6.45 petang.. kenapa lambat sangat?? huhu.. dah member suami aku tu ajak pergi kat rumah dia pulak.. kitorang ok jer.. hehe.. janji kami selamat pergi dan selamat balik.. temujanji kat IJN yang seterusnya adalah 9 bulan akan datang.. harap2 masa tu, kami dah punya sesuatu..

12 jejak bertapak:

Tanpa Nama berkata...

Punya apa kak? Dalam amsa 9 bulan tu? Lain mcm jek bunyinyeee.. ahahah...

Apapun, saya doakan akak bahagia dan sihat hendaknye..

Tanpa Nama berkata...

Alhandulillah... kak tie pun turut rasa syukur... Moga2 Nur terus ceria, ya..

Hamba Allah berkata...

Kekadang pertolongan Allah datang tanpa kita duga....Alhamdulillah kerna dipermudahkan segala urusan.

Lee berkata...

Hello Nurdaniella, you went shopping? Beli kasut designer baru?
I have lost touch with KL. Heard there are lots of huge shopping malls now.
You have fun, best regards, Lee.

nurdaniella berkata...

arryani, hehe.. punya kereta, la.. bila kena 9 bulan jer, dah pikir lain yer.. takut la nak pregnant lagi.. takut ada komplikasi yang lebih teruk pulak.. huhu..

kak tie, terima kasih ye kak..

mawar merah, betul tu.. syukur sebab akak rasa Allah selalu hulurkan pertolongan di saat akak tersepit..

uncle lee, hehe.. shopping kasut baru?? belum ada kesempatan lagi uncle.. just beli barang2 keperluan dapur dan baby jer..

Darling Pya berkata...

dah lama acu x menjengah blog akak nie..rupa nye dh byk cite yg acu tertinggal...

kak,aiman ada masalah jantung ke?
nape akak ke IJN?

sori kak sbb ketinggalan..

Dearie Pearls berkata...

Hye kak...

hahha..
9 bulan?
huhu...

semoga aiman terus ok!

nurdaniella berkata...

acu sayang.. aiman ada masalah jantung berlubang.. tapi tidaklah serius sangat sebab lubang tu tak besar sangat.. memang kena follow up di IJN dan juga hospital melaka..

LOL, hehe.. jangan fikir sama macam arryani yer..

Dearie Pearls berkata...

kalau nak jugak?

nurdaniella berkata...

LOL, kalau nak jugak, akak serahkan pada takdir.. huhu..

Dearie Pearls berkata...

hehe..
ok kak..

jgn baling dik ngn sebarang benda k. hehe.. adik memang bz body skit. haha..
nak akak sayang jer.
ngeeeee..

nurdaniella berkata...

dik, hehe.. akak tak suka main baling2 nih.. sebab akak tau, kalau akak baling, mesti kena punya.. confirm tak leh elak.. huhu..