Khamis, Februari 26, 2009

kisah aiman..

dah lama tak bercerita tentang aiman.. sekarang ni, dia dah hampir 3 tahun dah.. mulut tengah becok tu.. kekadang jadi macam burung kakak tua.. apa yang dicakapkan oleh aku atau neneknya, akan diulang oleh dia..

aiman juga suka menyanyi.. aku memang suka layan dia menyanyi.. kalau aku nyanyi lagu 'anak tupai', pasti dia akan sambung, anak katak, anak kucing, anak cicak, anak ayah, anak ibu, anak nenek.. masa mula2 dengar dia sambung macam tu, tergolek2 aku ketawa.. memang masa tu, tengah bergolek atas tilam pun.. aku betul2 tak sangka dia boleh sambung macam tu punya banyak.. kira daya imaginasi dia dah berkembang la tu..

tadi pagi, aku terpaksa kejutkan dia bangun awal sikit.. sebab, mak nak gi cabut gigi kat klinik desa cheng ni.. kebetulan, ofis aku pun tak jauh sangat dari klinik tu.. sambil2 aku siapkan dia berpakaian, aku nyanyi la lagu

nona2 zaman sekarang,
tak boleh di tegur,
tak boleh di larang..
aiman ikut aku nyanyi sekali, tapi dia boleh tukar lirik tu, jadi macam ni..
nona2 zaman sekarang,
ayah tak boleh di tegur,
tak boleh di larang..
ada ke patut, sempat dia selitkan ayah dia dalam lagu tu..

12 jejak bertapak:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Hye kak..
mesti seronok ea dengar Aiman nyanyi..
kira penghibur akak..
hehe..
akak suka nynyi plak..
baru LOL tau..
tengah bersiap, ble plak lagu tu.
Nynyi lagu Faizal Tahir kak..
tengok, lyric Aiman cmner..
huhu..
salam sayang utk aiman..
sayang mama..

nurdaniella berkata...

LOL, hehe.. ari tu masa tengok mystar LG, siap dia ikut tarik masa hairi nyanyi ngan fiq.. kelakar betul aiman ni..

izan berkata...

nurdaniella,

memang ye... kalau lihat gelagat anak kecil ni... kadang-kadang kita yang tergolek2 ketawa. lucu...

p/s: ginilah... tumpang anak sedara dan anak jiran...

LotsOfLove-Pearls berkata...

wuyoooo..
hebatnya aiman..
lagu nada tinggi pun angkat..
huhu..
baiklah aiman..
mana pict aiman kak..
nak nengok..
cayang aiman..

fazemy berkata...

Ahaha..bdk2 kan jujur..hangin je ayah dia..ahaks

nurdaniella berkata...

salam kenal izan, hehe.. memang mereka ni melucukan.. kalau time dia tido tu, sunyi sangat rasanya..

LOL, nak tengok gambar aiman?? nanti akak usahakan la yer..

emy, hehe.. tapi, dia memang macam tu.. dalam apa jua yang dia buat, mesti sebut ayahnya sekali..

13may berkata...

hehhe hehhe hehhe

rindu kat ayah kot :D

Tie berkata...

Hu hu...kak tie tak pandai nyanyi... Kalau kak tie nyanyi, mesti budak2 tu ketawakan.....teruk betul...

arryani berkata...

Wakakakak

saya terbayang, kalo saya yg nyanyi, buruk rupa. Pitching smua ke laut, ke sungai, ke longkang........hhuhuhuhu

erisya nor berkata...

hahahha kelakar lah aiman tuh....tingin nak jumpa!

nurdaniella berkata...

13may, rindu apanya.. hari2 jumpa.. mungkin dia sayangkan ayahnya lebih kot..

ala kak tie, setakat lagu kanak2 tu, bolehla layan..

arryani, hehe.. sementara aiman tak faham pasal pitching ni, akak hentam je la..

nurdaniella berkata...

erisya, insya Allah kalau diizinkan Tuhan.. teringin nak jumpa aiman je ker?? ibu aiman ni tak nak jumpa??