Rabu, Februari 04, 2009

pelangi hidup..

aku
teringin untuk hidup
seindah pelangi
tapi sayang
mendung hitam
enggan berarak pergi

19 jejak bertapak:

sakurasa 2 berkata...

Nurdaniella pasti satu hari nanti pelangi akan hadir jua....

nurdaniella berkata...

sakura, terima kasih.. harap2 macam tu jugak la.. lepas mendung berarak pergi, nak tunggu sang mentari menyinari.. andainya mendung meluahkan isinya kala senja, bagaimana pelangi nak menghiasi??

Uncle Lee berkata...

Hi Nurdaniella, love your beautiful Blog and the colors. Especially the mushrooms. Macham 3D.
You sure have style Nurdaniella.

Have a pleasant week and keep well, best regards, Lee.

LotsOfLove-Pearls berkata...

tetap menanti..

mendung pasti berarak pergi..

sampai masanya nanti..

nurdaniella berkata...

uncle lee, thank you for your visit.. i have a style?? hehe.. everyone does..

LOL, rasa macam dah tak sabar ni..

arryani berkata...

Aku bertanya
kepada mendung
kenapa dia enggan pergi?

Mendung menjawab
aku perlu di sini
Kenapa di sini? (lagi....)
mendung menjawab
kerana insan ini,
insan terpilih.....

Kenapa dia yang kau pilih???
Kerana Allah menyayanginya
Hanya Dia yang lebih tahu,
betapa mendung itulah
yang mendekatkan diri insan ini, kepadaNYA.

p/s Alhamdulillah mendung masih di sini tanda sayangnya Allah pada insan ini..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Terus bersabar kak..

Kak lebih tahu makna SABAR..

LOL sentiasa berkeyakinan terhadap akak.. Terus TABAH..

nurdaniella berkata...

arryani, huhu..

andai inilah tanda cintaNya
aku rela di litupi mendung ini
sampai ke mati..

nurdaniella berkata...

LOL, terima kasih dik.. bangga dapat adik sebegini.. sentiasa memberi semangat ketika akak ingin jatuh.. huhu..

@cu SaYaNg berkata...

Allah akan sentiasa bersama dgn insan Nye yg bersabar...
hanya perkataan SABAR je yg mampu kawan2 ungkap kan untuk kak daniel...

naz ilyn berkata...

salam...

impian hidup ingin seindah pelangi
berwarna warni ceria disenangi
walau tinggi di atas tak tergapai menggenggami
namun menjadi idaman setiap insani
jangan kau lupa saat bila pelangi menjelma
sesudah awan hitam mencurah gugur permata
baru nikmat pelangi dapat dirasa

Rozlan Mohamed Noor (RMN) berkata...

salam kenal...

Pelangi, meski sekali ketemu namun enggan menunjuk ke arahnya, kerana pesan orang tua2... pantang! benarkah? sekadar cetusan.

nurdaniella berkata...

acu, harapan akak agar sabar akan sentiasa di hati.. setia menemani sehingga mendung berarak pergi..

naz, harapan akak agar tika mendung berarak pergi, sang mentari masih ada menerangi, andai tiada lagi mentari, pasti pelangi takkan menemani..

RMN, mungkin pelangi hanya untuk di tatap.. tapi tu semua pantang larang orang tua2 je, kann..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Kalau dah namanya 'adik-beradik', kena support antara 1 dengan yang lain..

Itu sudah pasti!

Tie berkata...

Berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul... tabahkan hati, kuatkan iman. Terus berdoa dan bersyukur apa yang kita ada.

p/s: Selalu pujuk diri, 'Always look at the bright side.;

nurdaniella berkata...

LOL, thanx dik..

kak tie, saya selalu tanamkan dalam hati, ada orang yang lebih susah dari saya.. bersyukur dengan apa yang ada..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Sama-sama kak..

BudAk hijAu berkata...

mendalam sungguh!

nurdaniella berkata...

LOL, luv u too..

budak hijau, sekali sekala nak jiwang.. hehe..