Jumaat, Jun 05, 2009

mimpi..

kata orang, mimpi itu mainan tidur.. salah satu cara untuk syaitan menyesatkan manusia.. tapi aku betul2 tak boleh lupa mimpi aku malam tadi.. kelakar sangat2..

dalam mimpi aku tu, mak akan melangsungkan pertunangan.. huhu.. dengan siapa tu, aku tak pasti sebab aku tak nampak pun sapa bakal bapak tiri aku tu.. dan aku ditugaskan oleh mak untuk telefon anak angkatnya.. dan aku juga kena telefon seorang lelaki yang pernah aku minati dalam diam..

masa aku telefon anak angkat mak tu, panggilan ku berjawab.. aku tak tau mana aku dapat nombor telefon anak angkat mak tu sebab di alam realitinya, kami dah lama terputus hubungan.. sejak dia berkahwin.. huhu.. sebenarnya dulu, antara aku ngan abang angkat aku tu pernah jugak la ada hubungan teman tapi mesra gitu.. tapi, mak tak suka.. walaupun tu anak angkat mak tapi mak tetap tak setuju.. alasan mak sebab abang tu dah ada mak we.. walaupun abang tu kata dia nak putuskan hubungan dengan perempuan tu, tapi di lehernya tetap jugak ada lovebite tu.. hiiiiii.. aku pun tak suka.. bukan aku tak suka kat abang tu, tapi aku tak suka lovebite yang ada kat leher dia tu..

lepas tu, aku kena telefon lelaki pujaan aku tu pulak.. bila aku dail nombor yang datang dari mana entah tu, ada seorang perempuan yang jawab.. aku tinggalkan pesanan agar abang tu telefon aku balik.. tapi sampai aku terjaga pun, abang tu tak telefon jugak.. huhu.. yang aku pelik sampai sekarang ni, kenapa mesti dalam satu malam aku mimpikan kedua2nya sekali??

masa aku dengan suami yang pertama dulu, selalu jugak aku mimpikan lelaki pujaan aku tu.. lebih2 lagi bila aku ada masalah dengan suami aku tu.. tapi, aku tak pernah pun fikirkan dia pada siangnya.. bila dah bermimpi, barulah aku teringatkan dia.. dan yang peliknya tu, setiap kali bila aku mimpi kan dia, pasti dia ajak aku kahwin.. huhu.. tak dapat ajak dalam alam realiti, dalam mimpi pun jadi la.. sampai aku bercerai dengan suami aku yang pertama tu sehinggalah sekarang ni, aku tak pernah berjumpa lagi dengan lelaki pujaan hati aku tu.. aku rasa dia tau aku ni secret admire dia..

10 jejak bertapak:

sakurasa 2 berkata...

Mimpi itu adalah perlu dalam hidup....
tanpa mimpi impian tak menjadi kenyataan....

mawar merah berkata...

Keinginan yang tak tertunai di alam realiti selalunya buat kita terbawa2 di alam fantasi....sedih kan!!!!

chekdenoor berkata...

mimpi jumpa jejaka idaman...heheheh....cam best jer bunyinya....... nak gak rasanyer kalau boleh...mimpi cam tu ....tapi..... chekdee ni...kalau mimpi.... asyik mimpi buat keje-keje ang tak perna habis...... aha...... bila bangun tido...terasalah letihnyer......ukhuksssss

en_me berkata...

mimpi ghitewww.. salammms dr me dikejauhanns

shi3la berkata...

hohooo...hiee haku suker tauu mimpii boyprenn lamer nihh...hakhakhakkk...

kalau bleyy haku nakk sangat mimpi boyren haku yang keempat..rinduu bangat samer diyer..wahhh bleyy giteww..kahhh..

nurdaniella berkata...

sakura, betul tu.. sebelum buat apa2, mesti ada impian dulu..

mawar merah, huhu.. impian yang tak tercapai ni selalunya macam tu la..

kak noor, ngeee.. sian kat akak..

en_me, macam mimpi jugak bila en me masuk kat blog ni..

shi3la, haha.. boyfren no 4?? mesti special tu, kann..

@cu SaYaNg berkata...

wah...nie mesti akak rindu abg tu kan??hehehehe..opsss!! terlebih sudah :-D

LotsOfLove-Pearls berkata...

hohoooooooo kak..
ble plak yerk..

kalau abgnyer tau, hebeh lah..
haha..
mimpi itu indah..

layan jerrrrrrr..

fazemy berkata...

betul kata mawar merah tu. Mimpi adlh sesuatu yg kita inginkan tp tak tercapai di alam realiti. maksud mimpi mak akak bertunang tu mungkin sbb akak inginkan seseorg yg benar2 blh bertanggungjwb jaga mak akak sepenuhnya. itulah maksud mim[i akak tu.

nurdaniella berkata...

acu sayang, hehe.. tak pernah pulak akak mimpi tu sebab akak teringat kat dia.. huhu..

LOL, hehe.. layan jer la, kann.. mimpi tu memang best..

emy, mungkin la kot..