Isnin, Julai 06, 2009

bila hati sudah tersentap..

semalam, aku dah rancang nak keluar ngan mak.. mak yang ajak sebenarnya.. nak gi kedai cermin mata berhadapan dengan melaka sentral.. cermin mata yang mak tempah dua minggu lepas dah siap..

kalau ikut perancangan, kami nak keluar rumah selepas zohor.. kira2 jam hampir pukul 12, tetiba mak yang baru balik dari rumah jiran sebelah memaklumkan yang mak akan mengikut mereka ke pantai.. nak cari ikan segar dari laut.. dan mak akan terus ke melaka untuk mengambil cermin mata..

dan aku??? terkedu dengar kata2 mak.. terasa benar kekurangan aku.. ye la, aku ni tak de kereta.. cuma mampu ajak mak naik bas jer.. dan tanpa berlengah lagi, aku terus jer siapkan aiman.. dan aku keluar ikut suamiku yang kebetulan turut ke melaka sentral, bekerja.. apakah bila dalam kesempitan ni, hati memang mudah tersentap???

7 jejak bertapak:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Kak...
Mayb Mak xberniat kot..
Jangan fikir sangat k..
Terlalu banyak dh benda yg kak fikirkan dan mayb kak hv to rest..

dik faham perasaan kak..
bila masa 'dipinggirkan' tapi i noe kak kuat..
tu yg kak ajarkan kpd adik..

nurdaniella berkata...

LOL, huhu.. memang masa tu rasa tersentap sangat.. dan hati ni masih lagi tersentap.. pasti akan ambil masa untuk pulih..

LotsOfLove-Pearls berkata...

juz take ya time...

setiap org pasti pernah 'tersentap' (mcm sis nita plak ber'sentap sentap)
huhu..

dah pulihkan hatimu, sayang..
dnt let it 'hancurkan' diri kak..

shi3la berkata...

itu la pasai kak..ko kerap benor lepakk kat blog kak Nita tuh..itu pasai ko cepatt sentap..hakhakhakk..amponnn kak nitaaa...

shi3la berkata...

kak..hati ibu kak..kukira kau lebih memahami..mungkin diyer taknak susahkan akak ker..manertau kannn..sabor yerk kak..tak baik sentap ngan org tua nih..be positif yer kak..aper yg diyer buat tuh mungkin ader kebaikkannyer..maner ader ibu nak sakitkan hati anak diyer kannn...

dahh ler jgn pikir yg bukan2..

sis_nita berkata...

salam nur,

aku rasa namku disebut2.. uhukkkk3x..
woooo.. dak shi3la ropenyerr.. takpe2 akak tak sentapp laaa kan.. haha!

laaa..

nur, jgn laa tersentap camtu.. aisehhh.. mak tu mungkin tak teringat kot.. atau mungkin mak tgk kamu tu penat ke kan..

hmmm..

alaa.. bas pon kenderaan gak.. lagikk besar perr.. patot bangga tuhh naik bas.. huhu!

nurdaniella berkata...

LOL, sebab tu la akak sayang kat adik.. sentiasa cuba untuk mengembalikan mood akak.. thanks yer..

shi3la, mungkin la kot.. dah berjangkit penyakit dari nita nih.. nak kena kurangkan merayau kat rumah dia nih.. sebenarnya akak dah biasa tersentap ngan mak ni.. cuma semalam masih ada 'emosi' tu..

sis nita, hehe.. betul gak cakap nita tu.. bas tu lagi besar, kann.. ada gak aircond.. lagi best.. ada drebar lagik..