Rabu, Julai 22, 2009

gerhana matahari..

hari ni cuaca mendung jer.. sampai saat ini, dah jam 4 petang ni, aku masih belum nampak lagi sinaran matahari.. rindu la pulak..
sepatutnya ada gerhana matahari kan hari ni?? khabarnya, ini gerhana yang paling lama berlaku.. 6 minit lebih.. sewaktu gerhana ni terjadi kat india semalam, seorang wanita dilaporkan telah terbunuh semasa mereka beramai2 berkumpul di tepi sungai gangga.. punca kematian tak pulak aku tau.. mungkin sebab terlalu bersesak2 agaknya..
dan gerhana kali ini cuma berlaku di negara2 asia sahaja.. makanya, ramai la pengkaji2 astrologi ni yang datang ke asia semata2 nak tengok gerhana matahari ni.. tapi, khabarnya, di negara2 yang berlaku gerhana ni, cuacanya sama macam kita sekarang ni.. mendung dengan awan tebal dan ada juga yang hujan.. matahari malu kot sebab bulan dok kat depan dia.. dia pun nak jaga air muka jugak.. hehe..

14 jejak bertapak:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Gud info....
dulu nengok gerhana ngn negatif filem tue.
haha..

chekdenoor berkata...

Pelbagai keajaiban ciptaan tuhan .... bertuah kita dilahirkan sebagai seorang manusia yang mempunyai akal dan kelebihan....

nurdaniella berkata...

LOL, hehe.. akak tengok melalui air dalam baldi.. ngee..

kak chekdee, betul tu.. sekarang ni lagi la canggih2 alat nak tengok gerhana tu..

kayteeze berkata...

Ooo....sekarang ni hujan kat ganu...hu hu...

Kaktie terpaksa angkut asam gelugor tu, sampai badan ni pun dah bau asam, ekekeke....

Gerhana tu tak boleh nampak laa...

naz ilyn berkata...

salam...
sesungguhnya seluruh makhluk dan carkawala sentiasa bertasbih padaNya itulah salah satu keagunganNya.
kat tempat sy pun subuh-subuh lagi dah turun hujan lebat.

sis_nita berkata...

salam nur..

kita pon tunggu gak.. malam tadi dah dengar berita.. tapi kat sini mendung jerr.. suram jerr..

DaliaLiyana berkata...

dalia tungu gak tp mendung sehari suntuk...da start keje tak dan nak tgk....

nurdaniella berkata...

kak tie, huhu.. sian akak.. bila la nak kering asam gelugur tu, kann..

naz, betul tu.. kat melaka hujan renyai2 jer.. tapi mendung nyer sampai ke petang.. dah bercampur aduk ngan jerebu..

sis nita, tu la pasal.. ingatkan dapat tengok macam kat india tu.. huhu.. gerhana lepas ni cuma akan berlaku pada 2130 nanti, kann.. confirm masa tu dah tinggal tulang jer..

dalia, huhu.. sama la kita..

Cik_daya berkata...

wah... cantik laa blog nie..
biru jek mata daya...
suke2

nurdaniella berkata...

salam cik daya.. hehe.. biru mata hitam akak jugak..

Cik_daya berkata...

biru itu menenangkan jiwa.. cewah.. heheh

nurdaniella berkata...

cik daya, betul tu.. kurang sakit mata ni..

LotsOfLove-Pearls berkata...

wah, bestnya.
xpena cuba lagi guna air dlm baldi..

nurdaniella berkata...

LOL, hehe.. tu cara kuno la.. sekarang ni dah canggih..