Khamis, Julai 02, 2009

hujan turun lagi..

pagi tadi, sewaktu melangkah keluar dari rumah, awan mendung dah melitupi langit kat kampung aku.. dentuman guruh mengiringi langkah aku sehingga ke bustop.. kebetulan aku tak bawak payung.. tertinggal kat ofis.. huhu.. dalam hati memang berdoa agar hujan hanya turun selepas aku dapat tempat berteduh.. dan, sesungguhnya, doa aku dimakbulkan.. hehe.. macam skema jer ayat2 tu, kann..

tapi, memang syukur sangat2 sebab hujan turun selepas aku sampai kat bustop tu.. nasib baik jugak ada ramai penunggang2 motosikal yang tumpang berteduh kat situ.. sekurang2 nyer tak la aku basah kuyup.. keliling aku ada penampan.. hehe.. bustop tu bukan la besar sangat pun.. jadi, bila hujan tu turun berserta ngan angin, memang confirm basah jugak..

yang buat spoil tu, bila lelaki cina yang dok kat sebelah aku, asyik pandang muka aku setiap kali aku jenguk kelibat bas.. dah tentulah aku terpaksa pandang arah kanan untuk memerhatikan bas yang datang dari arah sana dan setiap kali tu jugak, matanya akan meratah setiap inci muka aku.. hiiii.. rimas la aku.. aku bukannya cantik mana pun..

dan buat pertama kalinya, aku rasa macam nak cium jer driver bas yang aku tahan tu.. huhu..

16 jejak bertapak:

Uncle Lee berkata...

Hi Nurdaniella, ha ha, wonder what happens if you had kissed the driver. Masok longkang? Ha ha.
Have a nice day, Lee.

nurdaniella berkata...

hi uncle lee, hahaha.. i'm sure if i do that, i won't be charge forever.. hehe.. have a nice day, uncle..

sis_nita berkata...

salam nur,

memang laa.. kalo aderr orang dok perati kita camtu kan.. ish! kalau kita kan.. kita mesti sergah dia..

"apa pandang-pandang?? kalo aderr dua juta blehh laaa mau kawan.. tak de dua juta, lu blehh jalan.."

kuikuikui.. perhatian.. jgn tiru dailog itu..

@cu SaYaNg berkata...

hi kak..
lama acu tak menjenguk
lelaki cina tu b'kenan kt akak la tu..hehehehe

nasib baik dia x cium akak kan??

nurdaniella berkata...

salam nita, memang arr.. rimas tul tau.. nasib baik ar time tu ujan.. dan nasib baik jugak ada ramai yang lain.. kalau tak, konpom akak lari gi seberang sana.. hehe..

acu, bz ker?? kalau la dia cium akak, memang kena debik sebijik.. pastu memang akak ajak yang lain2 tu belasah dia.. pastu heret dia gi balai polis yang cuma 500m jer dari situ..

sis_nita berkata...

yuhuuuuuuuuuuu.. nur.. kita dah wat tutorial header tu.. huhu! kalo tak berapa nak paham, dipersilakan tanyerr yerr..

nurdaniella berkata...

sis nita, terima kasih bebanyak yer.. sekarang jugak kita terjah..

arryani berkata...

Apsal cina tu...tak pena tgk pmpuan lawa kot..hahaha

Apapun, hehatiu di aman2 pun dan sila jangan tercium dreba bas tu K..

arryani berkata...

Entah apa yg saya komen kat atas nih..saya pun tak paham sangat!!

Agaknya saya nak cakap berhati2..jenayah ada di mana2...

agaknyelah...

kalo bukan, maka akak abaikan jek laaaa hahahah

nurdaniella berkata...

arryani, hahaha.. semalam pun akak konpius gak.. sebab tu tak jawab komen tu.. hehe..

chekdenoor berkata...

wah..kalau driver bas tu kena cium....sure dia kata ........untungggggggg hari ni........yahooooooo

nurdaniella berkata...

kak chekdee, hehe.. kalaulah saya cium drebar pagi tu, mesti kena pelangkong ngan suami saya.. sebabnya, drebar tu member suami saya.. memang free la kalau naik bas tu.. ngeeee..

kayteeze berkata...

He he he.... kelakor la...

Kekadang, orang tengok kita ni ada banyak sebab. Samada kita terlalu cantik, kelihatan pelik, pakai baju terbalik atau macam2 lagi la, ekekeke.... Dan ada juga berniat tak baik, dlm otak mereka kotor, hu hu..naik seram!!

Nak cium drebar bas ?? Uwaaa... mesti terus masuk TV3!!!

nurdaniella berkata...

kak tie, huhu.. bab yang niat kotor tu yang buat seram tu.. wahhh, mesti glemer kalau dapat masuk tv3.. hehe..

shi3la berkata...

kahhhhhh..taklehh nak imagine akak cium driver bas tuh..mau masuk harian metro muker depan...mhuahuahuaaa..

nurdaniella berkata...

salam shi3la.. hehe.. confirm akak glamour dik..