Jumaat, Januari 09, 2009

semoga Israel di laknati Allah..

di saat ini, bumi palestin sedang rancak menerima bedilan peluru dan bom dari israel.. mereka mula di serang pada 27 disember, 2008.. setakat ini, menurut laporan akhbar, sudah 683 rakyat palestin yang terkorban dalam masa 11 hari..
yang menyedihkan, kebanyakan yang menjadi mangsa kekejaman zionis itu adalah kanak2 yang masih kecil, yang masih belum mengerti apa2 pun.. mereka juga masih belum mampu untuk melawan demi mempertahankan diri mereka.. apa salah mereka.. zionis memang kejam..

yang peliknya, di saat semua negara islam menentang tindakan zionis ini, mesir yang juga jiran palestin, mengambil tindakan menghalang mereka yang ingin menghulurkan bantuan di bumi berdarah gaza.. mesir menghalang mereka yang kebanyakannya adalah pakar perubatan yang ingin membantu merawat mangsa2 kekejaman zionis ini.. aku tau tindakan mesir ini ada kaitan dengan hubungan baiknya dengan amerika.. pasti mesir takut jika amerika mengambil tindakan atas mereka.. dunia politik ni memang kotor..

aku rasa, kalau hamas, fatah, hizbullah, al-qaeda dan taliban berganding bahu menyerang israel ni, pasti palestin dapat diselamatkan.. kalaulah saddam hussein dan yasser arafat masih ada, mungkin zionis tak seberani begini..

dan semalam, dalam buletin utama ada dilaporkan tentang bencana alam di washington.. agak2 ada kaitan tak dengan apa yang terjadi di palestin??

12 jejak bertapak:

LotsOfLove-Pearls berkata...

salam kak..
dunno wht to say kak.
tak taw ar napa leh jd cm nie.
kejam! kejam!..
semoga segalanya akan segera berakhir..
kalaulah aku CLARK dlm SMALLVILLE,
i will burn sume yg terlibat..
tapi apakan daya, aku hnyalah aku..
Hanya mampu berdoa dan meratapi.

Oh My Lord..

nurdaniella berkata...

hanya itu yang kita semua mampu buat.. berdoa dari kejauhan.. kalau akak ni superhero, yang pertama akak kerjakan, si bush tu.. kan bagus kalau dia kena kasut yang dibalingkan tu..

LotsOfLove-Pearls berkata...

huhu..
rasa sakit tengo pict kanak2 tue.
hws zalim!!..
huh..

nurdaniella berkata...

memang rasa sebak sangat.. lebih2 lagi bila tengok dalam buletin utama.. meleleh airmata..

LotsOfLove-Pearls berkata...

kak.. xsanggup tgo ar.. isk.. isk..

fazemy berkata...

smoga Allah turunkan bala kat Israel tu.biar dunia tahu yg Maha Esa lg hebat dari Israel..sedih tgk anak2 israel

nurdaniella berkata...

LOL, apa nak buat.. kuasa bukan di tangan kita.. andai ku mampu..

fazemy, terima kasih sebab singgah.. setiap sesuatu itu pasti ada balasanNya.. kan, di akhir zaman nanti, Islam akan kembali menguasai muka bumi ni.. mungkin ni adalah salah satu penyebabnya.. akak percaya jika semua umat Isalm bersatu, kita mampu menentang kuasa2 jahat ni..

LotsOfLove-Pearls berkata...

ya..
andai ku mampu jua..

fazemy berkata...

Bila diorg ni dh berdamai..tanda kiamat semakin dekat dah..agak2nya bila la diorg nk berdamai. dh tak sanggup rasanya. Ya Allah turunkan bencana macam tsunami ke gempa bumi ke..hapuskan kaum Yahudi Israel laknat tu..

nurdaniella berkata...

fazemy, tengok tak buletin utama malam semalam?? penduduk israel boleh suka ria tonton palestin kena bom.. sakit ati betul la..

erisya nor berkata...

sedih tengok foto tuh..semoga palestinian dah berubah..jgn lagi berjuang kerana assabiyah...tapi kerana Allah...moga bantuan Allah segera tiba

nurdaniella berkata...

erisya, tak sanggup tengok kanak2 yang jadi mangsa kekejaman israel ni..